هفتمین کمپ تابستانه لذت بازیسازی (۱۸+)
مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان
حتماً شنیدهاید که بازیسازی مثل تئاتر و سینما، نیاز به تخصصهای مختلف از جمله فنی، هنری، طراحی، تبلیغات و … دارد. اگر دنبال دورهای هستید که با سرشاخههای این تخصصها آشنا شوید و چند بازی جذاب بسازید، کمپ تابستانی لذت بازیسازی دانشگاه اصفهان را از دست ندهید!
این کمپ که در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان برگزار میشود، فرصتی برای یادگیری و تجربه و تیمسازی برای جوانان ۱۸ سال به بالاست.
از ۲۸ تیر تا ۲۹ مرداد ۱۴۰۴ در کنار هم یک برنامهی هیجانانگیز و کمنظیر را تجربه خواهیم کرد! بدون نیاز به دانش قبلی، به سادگی اصول طراحی هنری و انیمیشن را بیاموزید و بدون نیاز به دانش کدنویسی با موتور بازیسازی معروف یونیتی کار کنید و با ساختن چهار مینیگیم جذاب میوهچینی، آجرشکن، ماشینبازی و پلتفورمر، حال و هوای بازیسازی را تجربه کنید. کار تیمی یکی از مهمترین و جذابترین تجربههای این کمپ بازیسازی است.
مدرسان دوره از بین بازیسازان باتجربهی اصفهان انتخاب شدهاند که منبعی گرانبها برای انتقال دانش و تجربه به شمار میروند.
کلاسها بهصورت حضوری و عملی در سایت تخصصی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان برگزار میشود.
۵۴ ساعت آموزشهای جذاب و مفید بازیسازی به همراه ۲۰ ساعت تجربهی کار تیمی به مدت ۵ هفته (روزهای زوج از ساعت ۸ تا ۱۲) در انتظار شماست. در بخش آموزش ۱۴ ساعت هنر دوبعدی و فوتوشاپ (زیر نظر آرتیست و مدرس محبوب مرکز ما علیاصغر حیدری)، ۴ ساعت انیمیشن (همراه با زینب بابایی آرتیست باتجربهی تیم ایکاروس)، ۲۴ ساعت کار با ویژوال اسکریپتینگ در موتور یونیتی (با همراهی نگین لقمانی برنامهنویس و متخصص توسعه آزمایشگاه واقعیت مجازی) و ۱۲ ساعت کارگاههای متنوع در حوزهی تیمسازی و طراحی و تبلیغات و درآمدزایی و ارائه با مدرسان مجرّب را در پیش داریم. در بخش کار تیمی نیز میتوانید زیر نظر منتورهای مرکز از فضای جذاب مرکز نوآوری صنایع سرگرمی برای تمرین آنچه آموختهاید و تجربهی کار تیمی استفاده کنید. در پایان این دوره، یک چالش بازیسازی جذاب هم پیش رو خواهید داشت.
برای هر کمپ تابستانه یک تم داریم و برای امسال که بیش از همیشه مشتاق شنیده شدن هستیم، تم «صداهایی که شنیده نشدند…» را انتخاب کردهایم.
از نیمهی دوم کمپ به تیمهایی تقسیم خواهید شد و هر تیم روی ایدهای با تم مزبور کار میکند و تلاش میکند با آنچه در کمپ آموخته ایدهاش را به یک بازی جذاب تبدیل کند. در آخرین روز کمپ، بازیها به معرض داوری بازیسازان شاخص گذاشته میشوند و به تیم اول جایزهی نقدی و پذیرش موقت در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان تعلق خواهد گرفت.
تیمهایی که موفق شوند تا قبل از روز داوری بازیشان را با همراهی منتورها در کافهبازار منتشر کرده باشند، یک جایزهی ویژه دریافت خواهند کرد.
چرا در این کمپ شرکت کنم؟
این پایان کار نیست؛ تجربیات و دورهها و چالشهای بازیسازی و دورهمیها زیادی در پیش خواهیم داشت. تابستان داغ بازیسازی را با ما بگذرانید!
در صورت تداوم قطع برق در فصل تابستان، احتمال جابجایی زمانی کلاسها بهصورت موردی وجود دارد.
علیاصغر حیدری مهندسی فناوری اطلاعات خوانده و چند سالی هست بهصورت حرفهای در زمینهی گرافیک و بازیسازی کار میکند و سابقهی تدریس در دورههای فوتوشاپ مقدماتی و پیشرفته را در کارنامهی خودش دارد. علی در سال ۱۳۹۶ در چالش بازیسازی بدون کدنویسی و چهارمین ماراتون بازیسازی دانشگاه اصفهان اول شد و از سال ۱۳۹۷ در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان حضور فعال دارد و با چند تیم مختلف بهعنوان طراح و آرتیست همکاری میکند. او مدیر تیم ندای بازی (Call of Game: COG) هم هست که در هکاتون بازیهای جدی ۱۳۹۹ موفق به کسب رتبهی اول حوزهی اصفهان و برندهی جایزهی بهترین بازی شناختی شد. علی در حال حاضر بهعنوان مدیر محصول با استودیو بازیسازی پاپاتا همکاری میکند.
مدرس فوتوشاپ و هنر دوبعدی در کمپ تابستانه ۱۴۰۴، علیاصغر حیدری است.
نگین لقمانی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی دانشگاه اصفهان و متخصص توسعه در آزمایشگاه واقعیت مجازی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان است. چند بازی ساخته نگین در سال ۱۴۰۳ حائز رتبههای برتر کشور شدند که از جمله آنها میتوان به بازی camXMelody (بازی منتخب جشنواره گیمیفیکشن)، بازی گینآوا (برنده جایزه بهترین مقاله بازی جدی سال در کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال)، بازی ویرالیقاپو (برنده جایزه بهترین بازی در بخش گردشگری جشنواره بازیهای رایانهای فجر) و بازی سایکوورس (برنده جایزه بهترین مقاله حوزه علوم و فناوریهای شناختی کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال) اشاره کرد. نگین علاوه بر کدنویسی، نقاش و آرتیست دیجیتال قابلی هم هست.
مدرس بخش فنی کمپ تابستانه ۱۴۰۴ که به Visual Scripting در موتور بازیسازی یونیتی اختصاص دارد، نگین لقمانی است.
مدرس بخش انیمیشن کمپ، زینب بابایی فارغالتحصیل گرافیک و متخصص در تصویرسازی، طراحی محیط، کاراکتر و کانسپت آرت برای بازی و انیمیشن است.
زینب در طراحی بازی «آموزش صرفهجویی در مصرف آب» با سفارش سازمان صدا و سیما و بازی «کنترل فوبیای دندانپزشکی» به سفارش آلمان، طراحی محیط و کاراکترهای بازی را بر عهده داشته است.
وی اکنون کارگردان هنری تیم ایکاروس مستقر در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان است.
سید ابوالفضل شرافت از سال ۱۳۹۴ در حوزهی بازیسازی فعالیت میکند. او در توسعهی بازیهایی مانند سینجیم، چیچی و هتریک نقش داشته و اکنون مدیر محصول در استودیو پاپاتا است. سابقهی او شامل راهاندازی رسانه بازیاتو، پلتفرم تست بتاباکس و همکاری با مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان در زمینههای فنی و آموزشی مرتبط با بازیسازی است. تمرکز اصلی او بر طراحی محصول، تست و بهینهسازی فرایند توسعه بازی است.
ابوالفضل تدریس کارگاههای اصول بازیسازی (بزن بریم) و تخریب را در کمپ ۱۴۰۴ برعهده دارد.
سید محمد حسینی در کمپ ۱۴۰۴ کارگاه مدلهای درآمدزایی را برگزار میکند. از زبان خودش بشنویم:
سلام! من سید محمد حسینیام، ولی همه معمولاً منو «سید» صدا میکنن. حدود ۱۲ ساله که توی دنیای بازیسازی مشغولم و بیشتر با برنامهنویسی و مدیریت فنی تیمهای بازیساز سر و کار داشتم. همیشه تلاش کردم فقط به کد زدن اکتفا نکنم و به طراحی پایپلاینهای تولید و بهتر کردن روند ساخت بازیها هم علاقهمند بودم.
الان بهعنوان همبنیانگذار و مدیر فنی استودیو بازیسازی پاپاتا مشغول کارم. عاشق کار تیمیام و باور دارم بازی خوب، نتیجهی تیم خوبه!
امیررضا انواری، مدیرعامل استودیو بازیسازی پاپاتا و طراح و تهیهکننده بازیهای موفقی چون «هشتمین حمله ۲»، «کات» و «سبقت» است. او فارغالتحصیل مهندسی نرمافزار است و با بیش از یک دهه تجربه در صنعت بازیسازی، تمرکز خود را بر طراحی محصول، توسعه تیمی و تحلیل رفتار بازیکنان گذاشته است. حاصل این رویکرد، ساخت و عرضه بازیهایی بوده که میلیونها بازیکن ایرانی را جذب کردهاند.
امیر در این کمپ در مورد اصول کار تیمی (با هم بسازیم) با مخاطبان سخن میگوید.
پوریا جعفری تحصیلکرده رشته مدیریت کسب و کار، از سال ۹۰ بازیسازی را فراگرفت و از ۹۴ به صورت حرفهای فعالیت خودش را آغاز کرد.
پوریا تولیدکننده بازی است و به فراخور این عنوان طیف وسیعی از مهارتها را با خود دارد، اما تخصصهای اصلیاش مدیریت پروژه و تیم، کارگردانی و نیز طراحی بازی است.
از تجربههای تجاری پوریا میتوان به بازی «پس از باران» اشاره کرد که حدود ۴۰۰ هزار بار در بازار و حدود ۱۰۰ هزار بار در گوگل پلی دانلود شد. این بازی در جشنواره ویگما ۲۰۲۰ نامزد بهترین داستان و روایت و نیز صدا و موسیقی شد.
پوریا خارج از دنیای بازیسازی، به عنوان کوچ و مشاور کسب و کار نیز مشغول فعالیت است.
در کمپ امسال، پوریا جعفری برای برداشتن اولین قدمهای طراحی بازی در کنار شماست.
علی دشتیان، مدیر و بنیانگذار استودیو سایرس گیمز و مدیر بخش شرکت چندرسانهای ویرا در اصفهان است.
علی تجربهی برنامهنویسی و طراحی بازیهای مختلفی را دارد که توانستهاند در بازارهای داخلی و خارجی موفقیتهای زیادی بهدست آوردند. تیرک، Grand theft money، Brave boy runner hero و… از جمله بازیهای ساخت تیم او هستند که در کافه بازار و گوگلپلی منتشر شدهاند.
یکی از داوران چالش نهایی کمپ بازیسازی امسال، علی دشتیان است.
احسان گلاحمدی فارغالتحصیل کارشناسی ارشد مهندسی نرمافزار است و فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ در صنعت بازیسازی آغاز کرده است.
وی در طول فعالیت حرفهای خود با تیمهای مختلفی همکاری داشته و در حال حاضر مدیر تیم بازیسازی رازی است.
احسان یک برنامهنویس خبره یونیتی است که تجربه تدریس دروس مرتبط با بازیسازی در دانشگاه را نیز در کارنامه خود دارد.
یکی از داوران چالش نهایی کمپ بازیسازی امسال، احسان گلاحمدی است.
دکتر جواد راستی عضو هیأت علمی گروه مهندسی پزشکی، مؤسس و مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان است و سالهاست در زمینهی توسعهی اکوسیستم گیم و زیرساختهای پژوهش و آموزش در این حوزه در فلات مرکزی ایران فعالیت میکند. او مدیر و راهبر آزمایشگاه سرگرمیهای جدی دانشگاه اصفهان نیز هست.
دکتر راستی یکی از داوران چالش نهایی است و کارگاه شیوهی ارائه (میخرین؟!) را تدریس میکند.
برای اطلاع از تخفیفها و شرایط پرداخت قسطی به شناسه uicvgame در تلگرام یا اینستاگرام پیام بدهید یا با شماره ۰۹۱۳۷۵۰۰۴۰۷ در ارتباط باشید.
جهت اطلاع از رویدادهای دیگر، کانال تلگرامی و صفحهی اینستاگرام ما را دنبال کنید. گروه تلگرامی باشگاه بازیسازان دانشگاه اصفهان نیز محلی برای اشتراک دانستههای مرتبط، معرفی خودتان و آنچه میدانید و آنچه دوست دارید بدانید و ساختن تیمهای جدید است.