پنجمین کمپ لذت بازیسازی دانشگاه اصفهان
مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان
حتماً شنیدهاید که بازیسازی مثل تئاتر و سینما، نیاز به تخصصهای مختلف از جمله فنی، هنری، طراحی، تبلیغات و … دارد. اگر دنبال دورهای هستید که با سرشاخههای این تخصصها آشنا شوید و چند بازی جذاب بسازید، کمپ تابستانی لذت بازیسازی دانشگاه اصفهان را از دست ندهید!
این کمپ که در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان برگزار میشود، فرصتی برای یادگیری و تجربه و تیمسازی برای جوانان 18 سال به بالاست.
از 11 تیر تا 3 شهریور 1401 در کنار هم یک برنامهی هیجانانگیز و کمنظیر را تجربه خواهیم کرد! بدون نیاز به دانش قبلی، به سادگی اصول گرافیک و انیمیشن را بیاموزید و بدون نیاز به دانش کدنویسی با یک موتور بازیسازی کار کنید و با ساختن 3 مینیگیم جذاب، حال و هوای بازیسازی را تجربه کنید.
مدرسان دوره از بین بازیسازان باتجربهی اصفهان انتخاب شدهاند که منبعی گرانبها برای انتقال دانش و تجربه به شمار میروند.
کلاسها بهصورت حضوری و عملی با رعایت پروتکلهای بهداشتی در سایت تخصصی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان برگزار میشود. همراه داشتن ماسک و ضدعفونیکنندهی شخصی الزامی است.
64 ساعت آموزشهای جذاب و مفید بازیسازی به همراه 22 ساعت تجربهی کار تیمی به مدت 8 هفته (روزهای زوج از ساعت 9 تا 13) در انتظار شماست. در بخش آموزش 14 ساعت هنر دوبعدی و فوتوشاپ (زیر نظر آرتیست و مدرس محبوب مرکز ما علیاصغر حیدری)، 6 ساعت انیمیشن (همراه با سارا صادقیان عضو تیم قدیمی و باتجربهی چالیک)، 24 ساعت کار با زیرموتور BOLT یونیتی (با همراهی علی دشتیان برنامهنویسی و مدیر تیم بازیسازی سایرسگیمز) و 20 ساعت کارگاههای متنوع در حوزهی تیمسازی و طراحی و تبلیغات و درآمدزایی و ارائه و بازیهای رومیزی و موسیقی با مدرسان مجرّب را در پیش داریم. در بخش کار تیمی نیز میتوانید زیر نظر منتورهای مرکز از فضای جذاب مرکز نوآوری صنایع سرگرمی برای تمرین آنچه آموختهاید و تجربهی کار تیمی استفاده کنید. در این دوره بازیهای Space Shooter، Car Racing و حسنی در سرزمین ارواح را خواهید ساخت و برای چالش روز آخر آماده خواهید شد.
برای هر کمپ یک تم داریم و برای امسال که خسته، اما قویتر از قبل از دام کرونا جستهایم، تم «مبارزه برای بقا» را انتخاب کردهایم.
از نیمهی دوم کمپ به تیمهایی تقسیم خواهید شد و هر تیم روی ایدهای با تم مزبور کار میکند و تلاش میکند با آنچه در کمپ آموخته ایدهاش را به یک بازی جذاب تبدیل کند. در آخرین روز کمپ، بازیها به معرض داوری بازیسازان شاخص گذاشته میشوند و به تیم اول جایزهی نقدی و پذیرش در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان تعلق خواهد گرفت.
تیمهایی که موفق شوند تا قبل از روز داوری بازیشان را با همراهی منتورها در کافهبازار منتشر کرده باشند، یک جایزهی ویژه دریافت خواهند کرد.
چرا در این کمپ شرکت کنم؟
این پایان کار نیست؛ تجربیات و دورهها و چالشهای بازیسازی و دورهمیها زیادی در پیش خواهیم داشت. تابستان داغ بازیسازی را با ما بگذرانید!
مدرسین دوره:
علیاصغر حیدری مهندسی فناوری اطلاعات خوانده و چند سالی هست بهصورت حرفهای در زمینهی گرافیک و بازیسازی کار میکند و سابقهی تدریس در دورههای فوتوشاپ مقدماتی و پیشرفته را در کارنامهی خودش دارد. علی در سال 1396 در چالش بازیسازی بدون کدنویسی و چهارمین ماراتون بازیسازی دانشگاه اصفهان اول شد و از سال 97 در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان حضور فعال دارد و با چند تیم مختلف بهعنوان طراح و آرتیست همکاری میکند. او مدیر تیم ندای بازی (Call of Game: COG) هم هست که در هکاتون بازیهای جدی 1399 موفق به کسب رتبهی اول حوزهی اصفهان و برندهی جایزهی بهترین بازی شناختی شد.
علی در این کمپ تدریس فوتوشاپ و هنر دوبعدی و نیز کارگاه آشنایی با بازیهای رومیری را برعهده دارد.
علی دشتیان، برنامهنویس، طراح بازی و مدیر تیم بازیسازی سایرس گیمز مستقر در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان است. علی تجربهی برنامهنویسی و طراحی بازیهای مختلفی را دارد و در جشنواره بازیهای جدی سال ۱۳۹۹ بنیاد ملّی بازیهای رایانهای، در دو بخش استانی و کشوری رتبهی نخست را بهدست آورد. تیرک یکی از بازیهای ساختهی تیم اوست که در بازار و مایکت منتشر شده است.
علی در این کمپ نرمافزار بازیسازی BOLT (زیرجموعهی موتور قدرتمند یونیتی) را آموزش خواهد داد.
سارا صادقیان تحصیلکردهی رشتهی مهندسی فناوری اطلاعات، برنامهنویس و یکی از بنیانگذاران تیم چالیک است که به گیم دیزاین علاقهمند است. در رزومه سارا مدلسازی مسجد حکیم در پروژهی شبیهسازی اصفهان مجازی و ساخت پروژههای موفقی از جمله مثلآباد و تانگو و چند گیم و برنامهی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را دیده میشود.
سارا در کمپ لذت بازیسازی 1401 تدریس انیمیشن را برعهده دارد.
سید ابوالفضل شرافت فارغالتحصیل کارشناسی نرمافزار است و از سال 94 وارد حوزهی بازیسازی شده و با راهاندازی وبسایت بازیاتو در سال 96، فعالیت خود در این حوزه را جدیتر کرده است. ابوالفضل برنامهنویس ارشد استودیو آنا (سازندهی بازی سینجیم) و راهبر آزمایشگاه تست عملکرد مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان نیز هست. ابوالفضل عاشق مهندسی نرمافزار بهخصوص بخش تست و تضمین کیفیت محسوب میشود و از به چالش کشیدن آدمها و نرمافزارها لذت میبرد.
ابوالفضل تدریس کارگاههای اصول بازیسازی (بزن بریم)، اصول طراحی (بسازیم) و واقعیتهای بازیسازی (آره! تو خوبی!) را در کمپ 1401 برعهده دارد.
سید محمد حسینی یکی از ارکان استودیو بازیسازی پاپاتا است و علاوه بر برنامهنویسی، در بهینهسازی بازی، طراحی و مدلسازی محیط و کاراکتر و مراحل بازی دستی دارد. ازجمله آثار موفقی که وی در آن ها نقش داشته می توان به پروژههای شناخته شده و محبوبی چون هشتمین حمله 1 و 2 و سبقت اشاره کرد. از علاقهمندیهای دیگر او هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و Gamification است.
محمد در کمپ 1401 در یک کارگاه کلیات ساخت بازیهای سهبعدی را آموزش میدهد و البته یکی از داوران چالش نهایی نیز هست.
محمد رضاکرمی مدیر استودیو لوتوس، آهنگساز، تنظیمکننده، صدابردار و موسیقی درمانگر است که مدرک موسیقی آکسفورد دارد و آثار شاخصی چون اپرای هفتخوان رستم، اپرای هشت، فیلم گلایول، فیلم با، انیمیشن مزرعه شبدر، تئاترهای مهمانی بزرگ آقای آلفرد و غرب غمزده و بازیهای مثلآباد، Cards و Stars و همکاری بین المللی با Tuen Vander Zalm هلند را در کارنامهی خود دارد.
محمد در کمپ امسال تدریس کارگاه صدا و موسیقی در بازی (نوش گوش) را برعهده دارد و در استودیوی مدرن و جذاب خودش از مخاطبان پذیرایی میکند.
امیررضا انواری مدیرعامل استودیو بازیسازی پاپاتا و طراح بازیهای موفق هشتمین حمله 2، کات و سبقت است. وی در رشته مهندسی نرمافزار تحصیل کرده و علاقهمندی فراوانش به تولید محصول و کار تیمی باعث مشارکت در تولید چندین محصول موفق در بازار ایران شده است. او همچنین تجربه خوبی در توسعه بازیهای رایانهای بر اساس تحلیل رفتار بازیکنان دارد.
امیر در این کمپ در مورد تبلیغات (دیده شویم) و اصول کار تیمی (با هم بسازیم) با مخاطبان سخن میگوید.
زهرا السادات محسنی از بنیانگذاران تیم چالیک است که علاوه بر توسعه و طراحی بازی، در آنالیز داده و سیستم دیزاین نیز دستی دارد. او در رشته مهندسی فناوری اطلاعات تحصیل کرده و در رزومه خود تجربه ساخت مدل سهبعدی مسجد حکیم در پروژهی اصفهان مجازی و ساخت بازیهای موفقی همچون مثلآباد و تانگو و چند گیم و اپلیکیشن AR و VR را دارد.
زهرا در این کمپ تدریس کارگاه مدلهای درآمدزایی (پول دربیاریم) را بر عهده دارد.
دکتر جواد راستی عضو هیأت علمی گروه مهندسی پزشکی، مؤسس و مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان است و سالهاست در زمینهی توسعهی اکوسیستم گیم و زیرساختهای پژوهش و آموزش در این حوزه در فلات مرکزی ایران فعالیت میکند. او مدیر و راهبر آزمایشگاه سرگرمیهای جدی دانشگاه اصفهان نیز هست.
دکتر راستی یکی از داوران چالش نهایی است و کارگاه شیوهی ارائه (میخرین؟!) را تدریس میکند.
متاسفانه این فرم دیگر در دسترس نیست .
برای اطلاع از تخفیفها و شرایط پرداخت قسطی به شناسه uicvgame در تلگرام یا اینستاگرام پیام بدهید یا با شماره ۰۹۱۳۷۵۰۰۴۰۷ در ارتباط باشید.
جهت اطلاع از رویدادهای دیگر، کانال تلگرامی و صفحهی اینستاگرام ما را دنبال کنید. گروه تلگرامی باشگاه بازیسازان دانشگاه اصفهان نیز محلی برای اشتراک دانستههای مرتبط، معرفی خودتان و آنچه میدانید و آنچه دوست دارید بدانید و ساختن تیمهای جدید است.