کارگاه طراحی دادهپیشران در بازیهای دیجیتال
مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان
در این کارگاه که با همراهی بنیاد ملّی بازیهای رایانهای و مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک) برگزار میشود، سه نفر از متخصصین حوزهی مطالعات و طراحی بازی در مورد شاخصهای عملکردی بازی، الگوی دادهها و طراحی بازیهای دیجیتال بر اساس دادهها به گفتگو خواهند پرداخت.
در این کارگاه که روز پنجشنبه 5 اسفند 1400 از ساعت 18 تا 21 برگزار میشود، محمدرضا صیدی عضو مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال و دانشجوی دکتری دانشگاه اومئو به تعریف و توصیف شاخصهای عملکردی بازی خواهد پرداخت. شقایق کلی عضو مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال و دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه ورونا در مورد الگوی دادههای سخن میگوید و شهره اسماعیلی گیم دیزاینر کاریزما گیم استودیو در مورد چگونگی استفادهی طراحان بازی از دادهها برای طراحی بهینه صحبت خواهد کرد.
کارگاه در فضای اسکایروم با شرکتکننده محدود برگزار میشود و به شرکتکنندگان گواهی معتبر از طرف دانشگاه اصفهان اعطا خواهد شد. برای ثبتنام فرم انتهای صفحه را تکمیل کنید.
تعریف و توصیف شاخصهای عملکردی بازی
محمدرضا صیدی (عضو مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال و دانشجوی دکتری دانشگاه اومئو)
معرفی و نحوه محاسبه شاخصهای کلیدی عملکرد بازی و بازیکنان مانند:
معرفی و مقایسه داشبوردهای تحلیلی:
پانلهای متفاوتی برای ضبط اطلاعات و شاخصها بهمنظور بررسی وضعیت بازی در لحظه و یا آنالیز دادههای حاصله از آن وجود دارد. هر شرکتی برحسب نیاز از یک یا چند پانل استفاده میکند. از جمله محبوبترین آنها میتوان به Flurry، Firebase، Game Analytics و نمونه ایرانی یعنی Metrix اشاره کرد. بررسی و مقایسه این پانلها در نقاط ضعف و قوت آنها میتواند در بررسی دادهمحور یک بازی نقش پررنگی را ایفا کند.
الگوی دادهها
شقایق کلی (عضو مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال و دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه ورونا)
بررسی گزارشهای مطالعات موردی و کمپین بازینو برای ارائه الگو براساس مکانیک و ژانر در بازیها. همچنین، مقایسه این شاخصها با بازیهای برتر جهان با استفاده از داشبورد Game Analytics.
طراحی بر اساس دادهها
شهره اسماعیلی (گیم دیزاینر کاریزما گیم استودیو)
چگونه بر اساس دادهها بازی طراحی کنیم و چگونه دادهها در تصمیم گیریها به دیزاینرها کمک میکنند!
امروزه کسی نیست که از اهمیت دادهها در تولید بازی بی خبر باشد در این کارگاه میخواهیم بررسی کنیم که چگونه تنها مشاهدهگر دادهها نباشیم و از آن در تصمیمگیریهای طراحی بازی استفاده کنیم؟
چه دادههایی را باید بررسی کنیم؟ چه فاکتورهایی را دربازی بررسی کنیم و چه چیزی را دوبار بررسی کنیم؟
چه طور دادهها میتوانند خطرناک باشند و از چه اشتباهاتی در تصمیمگیریهای دادهمحور اجتناب کنیم؟
مباحث مورد تمرکز در این کارگاه:
ثبت نام به پایان رسیده است.
برای اطلاع از تخفیفها و شرایط پرداخت قسطی به شناسه uicvgame در تلگرام یا اینستاگرام پیام بدهید یا با شماره ۰۹۱۳۷۵۰۰۴۰۷ در ارتباط باشید.
جهت اطلاع از رویدادهای دیگر، کانال تلگرامی و صفحهی اینستاگرام ما را دنبال کنید. گروه تلگرامی باشگاه بازیسازان دانشگاه اصفهان نیز محلی برای اشتراک دانستههای مرتبط، معرفی خودتان و آنچه میدانید و آنچه دوست دارید بدانید و ساختن تیمهای جدید است.